رئیس پلیس آگاهی ناجا دلیل ورود اسلحه به کشور را ناایمن بودن کشورهای همسایه اعلام کرد و از اجرای طرح‌های تشویقی برای افرادی که سلاح خود را تحویل می‌دهند در برخی استان‌ها خبر داد.

سردار محمد‌رضا مقيمي با تأكيد بر اينكه حمل سلاح گرم و نگهداري آن از نظر قانوني جرم محسوب مي‌شود، گفت: به همين دليل افرادي كه سلاح دارند آن را مخفيانه نگهداري مي‌كنند و نمي‌شود آماري در زمينه اينكه هم‌اكنون چقدر سلاح در كشور وجود دارد، ارائه داد. خريد و فروش اسلحه هم از منظر قانوني جرم است و با آن برخورد مي‌شود. همكاران من در پليس فتا همه وب‌سايت‌ها و‌ آيدي‌هايي كه اقدام به خريد و فروش اينترنتي اسلحه مي‌كنند را رصد كرده و قطعا با آنها برخورد خواهند كرد. رئيس پليس آگاهي ناجا البته تأييد كرد كه ميزان استفاده از سلاح گرم در وقوع قتل‌ها نيز افزايش داشته است و افزود: «تهيه اسلحه در كشور راحت نيست اما از آنجايي كه كشورهاي همسايه ناامن هستند و اسلحه در اين كشورها به وفور يافت مي‌شود، بعضا به‌صورت قاچاق اسلحه‌ها وارد كشور مي‌شود و در اختيار اشرار و افراد قرار مي‌گيرد. ناجا در شهرها و استان‌هاي غربي طرح‌هاي تشويقي را براي تحويل اسلحه‌هايي كه در دست مردم است، اجرا مي‌كند و افرادي كه شخصا نسبت به تحويل اسلحه‌هاي گرم خودشان به پليس اقدام مي‌كنند شامل طرح‌هاي تشويقي مي‌شوند و خوشبختانه فرهنگسازي‌ خوبي در زمينه تحويل اسلحه به پاسگاه‌ها و مقرهاي پليس صورت گرفته است.»

اشاره سردار مقيمي به راحت نبودن تهيه سلاح در كشور در حالي است كه گزارشگر همشهري وقتي در گفت‌وگو با چند دلال خود را به‌عنوان خريدار سلاح معرفي كرد، توانست با حدود 2روز پيگيري تا آستانه پرداخت پول و دريافت سلاح حتي در تهران پيش برود. قتل 5نفر در هفته گذشته در اراك با كلاشنيكف توسط يك زنداني كه در مرخصي بود نيز توجه مردم را به افزايش استفاده از سلاح گرم در كشور جلب كرده است.

کد خبر 358742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha